Forumindex
Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper AlbumAlbum   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Startsidan

Snagaway Betesräddaren

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Test/recensioner
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Jonas
Site Admin

Registreringsdatum: 12 augusti 2006

InläggPostat: 2006-11-15 19:12    Rubrik: Snagaway Betesräddaren Svara med citat

Det var stor förväntning när denna produkt damp ner i brevlådan, då denna typ av produkter är tillverkade för ett enda ändamål nämligen att tjäna pengar åt köparen.

Bakgrund:
Snagaway började tillverkas 1970 av en man som hette Harry England, han hade detta som en hobby och tillverkade över 100.000 stycken i sitt garage hemma i Garden City.
Min första tanke när jag öppnade paketet var att kartongen såg väldigt gammal ut detta var dock den numera avlidne Harry Englands önskan att utseendet på kartongerna aldrig skulle förändras.

Testet:
Testet gick ut på att fixa ett rejält bottennapp, vi slog med en hammare in trekroken i en björk så att vi kunde vara riktigt säkra på att detta "bottennapp" skulle stjäla vårat drag.
Vi använde oss av en stor wobbler med tafs då jag funderade på hur snagaway skulle klara av bottennapp där inte den går runt draget.

Snagaway är tillverkad i rostfritt stål, linan som tillkommer med produkten har en hållbarhet på hela 35 kilo, själva materialet är tillverkat av nylon och är flätat för att kunna ge bästa dragkraft, en hållare med bältesklips medföljer också.

Vi trädde på snagaway på fiskelinan och lät den glida ner mot draget ett tips är att höjja på spötoppen och skaka lite så glider den ner lättare.
Väl nere så nyper den fast i tafsen så det blir bomstopp.

Genom att dra i nylonlinan lossnade draget utan problem.

Vi testade även små spinnare, skeddrag och små wobblers med samma resultat.

Denna produkt får högsta betyg av oss och jag kommer aldrig att åka på en fisketur utan att ha en Snagaway liggandes i innerfickan.

Du kan beställa Snagaway på importörens hemsida:
www.fiskedragraddaren.se

Jonas Andersson
Nordisktfiske.se

Bilderna är lånade ifrån www.fiskedragraddaren.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Jonas
Site Admin

InläggPostat: 2007-04-24 12:46    Rubrik: Svara med citat

Vill bara höjja upp denna till skyarna igen, nu när jag fiskar mycket jerk så blir det en lite större kostnad som "hänger" på linan, en buster jerk för 120 kr samt en titantafs för 100 blir tillsammans 220 kronor det är inte roligt att sätta i botten. Jag har inte sedan jag fick denna pryl i min ägo tappat ett enda drag det enda som hänt är att krokat blivit böjda och vissa har gått av men draget har 100% av gångerna kommit upp. En gång satt draget i en stock och när jag drog i linan som är till snagawayen så reste hela stocken sig och till slut så böjde kroken ut sig och lossnade.
Om du inte har denna redan så är det inget att tveka på att köpa en den har tjänat in sig på ett bottennapp. Måste bara tillägga att nordisktfiske.se inte har något ekonomiskt intresse i denna produkt.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Jonas
Site Admin

InläggPostat: 2007-04-28 09:23    Rubrik: Svara med citat

En bild ifrån en besparning på ca 200 kronor.

Till överst på sidan
Jonas
Site Admin

InläggPostat: 2008-01-04 23:27    Rubrik: Svara med citat

Var ute och fiskade för någon dag sedan jag satte på en jerkwobbler som är ovärderlig för mig då jag inte tror att den går att få tag på i Sverige, den är i trä och ser ut som 4-play ungefär. Givetvis fick jag bottennapp riktigt kraftigt sådant och då räddade snagaway mig igen Smile

Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Test/recensioner Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet